Dary Anioła. Miasto kości.

"A potem odpoczniemy i nareszcie się wyśpimy. Naprawdę tego pragnę. Po prostu sobie odpocząć, zdrowo się wyspać. (...) Obawiam się, że tylko o tym marzę przez cały czas. Wszystkie te doniosłe, wielkie plany są na nie moją głowę."


J. R. R. Tolkien

Powinieneś odpocząć od złych emocji, przykrych czy bolesnych wspomnień. Chciałabym, abyś przez chwilę czuł się dobrze w samym sobie, abyś dostrzegł w sobie to, co ja dostrzegam. Sen nie załatwi wszystkich problemów, ale spójrz - jest wehikułem czasu. Skaczemy po momentach naszego życia, jakbyśmy tkwili w jakimś pudle ze wspomnieniami. Czekamy tylko, aż stary nasz przyjaciel Los, wyciągnie nasze skrywane myśli na wolność i krzyknie "Bingo!".
Chcę widzieć Cię szczerze uśmiechniętego, z pustą głową - choć to brzmi absurdalnie. Nie zamartwiającego się na zapas, korzystającego z chwili uniesienia. Odpocznijmy razem. Chcę Cię widzieć beztroskiego jak tamten chłopiec, który cieszył się spokojem swojego domku na działce. Chcę być przy Tobie i wiedzieć, że niczego Ci nie potrzeba, bo choć przez chwilę - masz wszystko. Masz szczęście, masz spokój na który zasłużyłeś. Chcę, abyś śnił snem głębokim, prawdziwym i pięknym, bezbolesnym. Abyś otrzymał od Losu uśmiech, abyś przestał udowadniać światu, że na niego nie zasługujesz.
Tak mnie boli, kiedy widzę, że nie możesz sobie z czymś poradzić. Staram się wtedy robić wszystko, abyś mógł pójść spać bez problemu. Sen jest ostoją zbłąkanych myśli, zamykasz oczy, otwierasz, wszystko jest już całkiem nowe i kolejny dzień Twojego życia umyka Ci między palcami. Złap go, nie puszczaj szczęścia. Ten wieczór gdy to czytasz, już więcej się nie powtórzy. Już nigdy nie będziesz tym samym człowiekiem, co w tej chwili. A ja tylko pragnę być powodem Twojego szczęścia. Nie potrzebuję ratować od razu całego Twojego życia, ale jeśli sprawię, że jednego dnia zaśniesz spokojniejszy i szczęśliwszy, ja również się uśmiechnę. "Póki co, teraz gdy to czytasz, być może jestem Słońcem, lub jestem Księżycem. Być może gdy to piszę, Ty już nie świecisz na niebie tak mocno. Więc płaczę, ponieważ tak bardzo tęskni Słońce za gwiazdami, choć samo jest największą z nich. Więc płaczę, ponieważ tak bardzo Księżyc jest samotny." ~ K.W.



Comments

Popular posts from this blog

Opowieść małżonki Św. Aleksego

Tęsknota - wirtualne wyobrażenie.

Na naprawę wiary.